Academische (Verdere)onderwijs en scholing in de zorg

Ik heb onlangs struikelde over het onderwijs op afstand statistieken van het afgelopen jaar. In een notendop zegt het dat er in 2013 zo veel mensen als nooit tevoren voor een academisch afstandsonderwijs. Maar je hoeft niet om te studeren, niet per se op de Bachelor of Master, ook in het geval van de niet-academische cursussen, er zijn altijd een groter aantal toepassingen.

Het onderwerp maakte me nieuwsgierig en ik onderzocht meer. Een master ‘ s thesis aan de Universiteit van toegepaste Wetenschappen in Neubrandenburg heeft gevonden, bijvoorbeeld, dat 91,9% van de respondenten (Werkzaam in de verpleging) heeft gevormd binnen twee jaar. Een van de belangrijkste redenen voor deze “training” is het verlangen naar persoonlijke vooruitgang, of professionele ontwikkeling (bijvoorbeeld 64% van de respondenten).

(Meer)onderwijs is zo belangrijk. Natuurlijk, dit is nu de primaire geen nieuwe kennis, maar wat zijn de mogelijkheden voor verdere opleiding voor Medewerkers in de zorg? Ik was bezig met de academische opties en een van de drie opties samen te stellen.

De loop van de studie als een carrière-ladder?

Een academische graad wordt vaak gezien als een wondermiddel om de carrièreladder te beklimmen, of om te zetten in een ander gebied van de voet. Dat klopt, niet altijd en volledig, maar toch kan gesteld worden dat een Bachelor-of zelfs master ‘ s degree opent een aantal nieuwe mogelijkheden. Zie je, bijvoorbeeld, in de studie, het Beierse Ministerie van wetenschap in 2003.

Een zeer interessante grafische behandelt de vraag “Baan voor het afstuderen, in vergelijking met een Baan na het afstuderen”. Voorafgaand aan de opname van de zorg studies, de respondenten waren voornamelijk actief in het ziekenhuis, verpleeghuis of extramurale zorg. Na zijn afstuderen, veel van de nieuw beroep ontstaan, vervolgens op opties. Zie voor jezelf:

Het is opvallend dat het gebruik van de velden en beroepen zijn gevarieerd volgens een zorg studie veel meer dan vroeger en de professionele mogelijkheden, waar voorheen geen keuze was.

Er zijn drie manieren om te studeren verpleegkunde

Maakt niet uit hoe oud je bent of hoe lang je al werkt in de zorg, is er een geschikte Studie optie. Ik ben bezig met mij, van jong tot “oud”:

1.) Direct na school: dubbele bachelor

Een dubbele bachelor is omdat het combineren van opleiding en studie. Je rijdt dus een tweeledige benadering- “dual”. Een veel gebruikte variant is, bijvoorbeeld, met alleen de zorg van de opleiding te begin, dan na 1 jaar, voor 2 jaren van studie en training, parallel en dan naar de verpleegkundige examen te studeren weer voor 1 of 2 semesters. In een andere variant van een alternatieve opleiding en studie fasen in de Drie maanden ritme.

In Duitsland zijn er meer dan een dozijn dual-verpleegkunde diploma ‘ s en het aantal is groeiende.

2.) Na de training: full-time studie

Die loopt een training en dan pas beslist om opnieuw een academische kwalificatie op de top van het,, die kunnen beginnen na een succesvol examen en 1-2 jaar professionele ervaring van full-time studie. Dat betekent dat één van de belangrijkste professionele Student en bezocht dienovereenkomstig (eigenlijk) elke dag Lezingen op de Uni of HOGESCHOOL. Als een full-time student zijn niet toegestaan om te werken als een 20 uur per week, door de manier waarop.

3.) Tijdens of na de training: – Beroepsmatige studies

Een zeer vaak gebruikte mogelijkheid is de bezetting-begeleidend onderzoek. Het is in de zorg van tal van varianten, van afstandsonderwijs (men leert alleen in de avonduren en in het weekend) de avond studie (studie in de avonduren en in het weekend in studiegroepen aan een Universiteit) en part-time studie (werk, bijvoorbeeld 50%, en heeft een aantal weken per Semester Bock lezingen).

Het is belangrijk om nauwkeurig te kunnen worden geïnformeerd over het Onderzoek, omdat het aantal dagen van aanwezigheid op de Universiteit, of de standaard periode van studie-en kosten aanzienlijk verschillen.

De belangrijkste kenmerken op een Rijtje:

Dual full-time extra-Beroepsmatige vereiste opleiding contract met een werkgever die samen met de Universiteit van (meestal) een opleiding voltooid, misschien 1-2 jaar werkervaring, Deels ingevuld, of bij-en nascholing in een onderdeel, geen speciale vereiste Start-up/ periode van studie in de winter semester, de deadline voor de training in januari/ februari een Deel van de zomer en de winter semester deadline is ongeveer 2 maanden voordat Deels Start is op elk moment mogelijk, in deel 2-3x per jaar. Toepassing deadlines zijn zeer verschillend duur van 3-4 jaar 3 jaar 4-6 jaar voordelen training & studie op hetzelfde moment, dus 2 accounts. Bovendien, in directe verbinding theorie en praktijk tijd voor de nodige re-oriëntatie, re-kwalificatie volgens de opleiding Blijft het verdienen van een salaris, academische kwalificatie nadelen Niet geschikt voor iedereen, kan erg stressvol zijn. Daarnaast is de stof gedeeltelijk gemedieerd oppervlakkige (Tijdelijk) afscheid van het professionele leven, studie financiering kan het moeilijk zijn om dubbele belasting, weinig vrije tijd, veel zelf-motivatie Meer info nodig? hier hier hier

En nu uw mening?!

Wat zeg je aan een diploma in de verpleegkunde? Zinvol? Geen zin? Ik zou het waarderen reviews, als je gestudeerd hebt of redenen waarom een verpleegkundig diploma is niet voor jou.

Foto door Francois de Halleux onder een Creative Commons licentie.

Geef een reactie