Verslag over de volkswagen Eco-Up! met aardgas rijden

Milieubewustzijn en rijden gaan niet samen echt. Bij het besturen van een auto, maar is absoluut noodzakelijk en een over de omgeving, zo zijn er nu een aantal Alternatieven voor de traditionele benzine auto. Meer dan een half jaar geleden een auto nodig was voor ons en onze keuze viel op de volkswagen eco-up! met aardgas rijden. Ik zou nu graag het verslag na de eerste 5000 kilometer, over onze ervaringen met de auto.

Een klimaat-vriendelijke auto en ook goedkoper?

Als we keken naar het begin na de auto ‘ s, was het duidelijk al vrij snel dat we wilden vanwege de dure brandstof prijzen, geen benzine en kon.

Want tijdens de week, een dag, een afstand van ongeveer 80 km, een auto met elektrische aandrijving van de drop-out, maar ik was in staat om te testen van mijn Test, de car-sharing provider, multi stad Rijden met een elektrische auto en een zeer prettig hebben gevoeld. Maar als je wilt om meer afstanden, zijn de zuiver elektrische auto ‘ s zijn nog steeds geen Alternatief, vanwege hun lage bereik. Ze zijn ook in uw aankoop is nog steeds aanzienlijk duurder en de accu ‘ s maandelijkse kosten voor de huur komen weer deze.

Een andere beperkende factor is de prijs die mag niet breken de 20.000 Euro, en dus onze aandacht werd snel op de eco up was, natuurlijk! Volkswagen gestuurd.

De eco up! verscheen aan het eind van 2011 op de duitse markt en de aardgas-model van de up!Serie van Volkswagen. Aan het einde van 2013, VW heeft nu ook een Elektrische versie, de e-up! op de markt gebracht.

Volkswagen adverteert zichzelf met de slogan: “3,05 € voor ca. 100 km. Sinds Parkeren is bijna net zo duur.” De instructies van de fabrikant zijn altijd zo een ding, maar we dachten toen we komen om 4 € voor 100 km, dus we moeten betalen immers slechts iets meer dan de helft als u rijdt met een benzine motor. Op mijn laatste langere rit van ongeveer 500 km, ik had een gemiddeld brandstofverbruik van 3,9 kg/100 km. In het geval van onze Standaard aardgas-tankstation, de prijs per kg aardgas is 1,086 €. Dus dat maakt de prijs van 4,24 € per 100 kilometer, en ik voornamelijk rijden op de snelweg.

Kleine auto en hebben nog steeds het comfort?

Zoals het geval is met bijna elke auto, kunt u ook op de up! tussen een verscheidenheid aan functies te selecteren. We hebben het model van het apparaat, op te vrolijken! als een 3-deurs besluit op die van de Buitenste (mooie lichtmetalen velgen en contrasterende buitenspiegel) en het Interieur (lederen stuurwiel en versnellingspookknop, bekleding en mooier zetels) aufhübscht. De winter pakket met stoelverwarming voor de voorstoelen, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels en mistlampen. Een airconditioning, het uitneembare navigatiesysteem en de Drive Pack “plus” met City emergency braking-functie, cruise control en parkeersensoren werden toegevoegd.

Met deze apparatuur, zijn we nu erg gelukkig – als je zit in de voorkant van de auto, dus het voelt stijlvol en van hoge kwaliteit. En de individuele details, zoals de lederen stuurwiel met decoratieve stiksels, is niet afgeleid wordt, bijvoorbeeld, dat de deuren zijn volledig op de planken, en kunt u ook vinden in de witte lak body.

Voorafgaand aan de beslissing om te kopen, ik ben normaal! (Diesel) een keer een test uitgevoerd. De auto was het heel eenvoudig een klassieke inrichting, en hadden daarom ook vrij eenvoudig. Als u kunt besteden een beetje meer geld, ik zou dit doen in ieder geval, want het heeft een zeer positief effect op de feel-good factor in de auto.

De up! is gewoon 3.54 meter lang en ziet er heel klein. Geweldige manier hij binnen voelt, als je in de voorkant, zeer ruim. Ik ben 1,86 meter lang en heb geen problemen met mijn benen of voelen zich niet bespotten, te. Dicht, het is zeker, wanneer je achterover leunen en ook als je iemand hebt zit in de rug, want je moet dan naar voren schuiven voor die redelijk goed is ook aan de voorzijde.

Hoe werkt het aardgas?

De eco up! is uitgerust met twee Tanks: het belangrijkste reservoir voor het aardgas, dat is 11 kilo aardgas (CNG – Compressed Natural Gas), en een 10-liter benzine Tank, die dient als een reserve tank.

Degenen die kiezen voor een auto met aardgas voortstuwing, moet er ook voor dat een aardgas-tankstation is gelegen in de nabijheid van de woning of op het dagelijkse rijden. Ondertussen, in Duitsland zijn er al meer dan 9000 gas tank en het zal waarschijnlijk ook meer. Tot nu toe, we worden alleen gebruikt met aardgas gevaren en de benzine tank is echt alleen als reserve tank.

Een goed Overzicht van het actuele aanbod van aardgas tankstations, evenals de geschatte prijzen op de betreffende stations, de pagina erdgas-mobil.de.

Bij het Tanken moet u wennen aan het wat, maar na twee tot drie gas-tank snelheid is niet langer een Probleem. De eco up! zowel de inlaat voor de brandstof tank en een vulopening voor het gas is gelegen achter de gebruikelijke tank cover. Na de Verbinding wordt vervolgens gecomprimeerd tot 200 bar, het gas in de Tank. U kunt vul de tank voor ongeveer 12 euro en heeft een gemiddeld bereik van meer dan 300 kilometer. Het is altijd erg gezellig in het tankstation en de andere auto ‘ s die u beluistert zal dan altijd “56 Euro negentig of 49 Euro zesendertig” en voor ons, het betekent altijd “Op 12, het maakt het 10 Euro twaalf”.

En Lange-Afstand?

Alleen 9000 gas tank en de tank is slechts voldoende voor ongeveer 300 kilometer en dan is de kleine auto bereik naar iets leuk zo lang? Ik denk dat het is. We hebben al reden een paar keer vanuit Zwaben naar Berlijn en waren ook in de Allgäu en de Beierse uitlopers van de Alpen op de weg en had ons plezier met onze eco up!.

Zoals hierboven vermeld hebben we gewoond tot nu toe alleen van de Ergastank en niet een beroep te doen op de reserve tank. Voor de één, omdat we eerder zag, waar over de dichtstbijzijnde benzinestations zijn, en op de andere, omdat het navigatie systeem “maps+more” met een bereik van 80 km met de tank op het vloeistof niveau en direct biedt de mogelijkheid om de volgende aardgas tankstation, en indien mogelijk op de Route bepalen en deze om te navigeren.

Als u van plan bent een langere Tour, zoals, bijvoorbeeld, de reis vanuit Zwaben naar Berlijn, de Navi-systeem berekent een zogenaamde Multi-stop Route, schema ‘ s van tevoren twee tot drie stops voor gas-tankstations. En in onze ervaring, deze stations zijn vaak in de auto en niet ver van de snelweg.

Rijden voelen?

De eco up! 68 PK, heeft een 1-Liter driecilinder motor en versnelt volgens VW, van Nul tot Honderd in 16,3 seconden. Snel is de up! dus, zeker niet, maar gezellig. Weet je, een andere auto, dus je moet wennen aan dit comfort en leren dat je niet kan raken van de weg bij de stoplichten meteen. De up! ook het schakelen aanbevelingen en niet de vraag om over te schakelen van een relatief vroege hoog, die maar voor een tijd is de brandstof efficiënt, maar erg pittig. In de tussentijd hebben we ons gewend en vinden het lastig is.

Geef je meer Gas, dus je komt op de snelweg bij een maximale snelheid van ongeveer 160 km/h. Zo comfortabel voel ik op de snelweg met een kruissnelheid van ongeveer 140 km/h met die van de eco up! los en hebben een goede rij-ervaring.

Problemen?

Geprezen, heb ik de kleine auto genoeg, maar er zijn ook problemen:

De auto was niet eens een maand oud is, als de Centrale vergrendeling, zet signal systeem, het licht, evenals de ruitenwissers en de ventilatie te hebben gefaald. De elektronica heeft een defect gerepareerd bij een VW-garage relatief snel in het kader van de garantie, echter, was het gedrag in verband met auto en Over de auto met de genoemde Defect aan de zijkanten van de workshop en de VW is zeer de vraag.

De andere is de Navi-systeem en de geïntegreerde entertainment systeem is soms een beetje koppig. Bij het afspelen van muziek vanaf de geheugenkaart, het komt af en toe storingen, waardoor het Systeem opnieuw op te starten. Of ook bij het afspelen van Audio via de Bluetooth-verbinding soms tot hangers, of “maps+more” en de telefoon doet het niet meer, plotseling.

Geef een reactie