De Zorg Rondes

De dokter bezoek is algemeen bekend, maar wat is de care bezoek nu? In de volgende paragrafen wil ik graag reageren op de verschillende aspecten van de zorg naar:

Definitie van de verpleging rondes:

Regelmatig bezoek en een gesprek met de patiënt over zijn zorgproces. De care bezoek is gebruikt voor de naamgeving van de verpleegkundige problemen & middelen en de verpleegkundige diagnose, de overeenkomst van de Verpleging resultaten, de verpleegkundige interventies en de Evaluatie van de zorg. uit: zorg Lexikon, Georg/happy wijn, Ullstein Medische, 1999

of

Het onderhoud van de bezoeken is een regelmatig bezoek en een gesprek met de patiënt over het zorgproces. Het dient als de gemeenschappelijke aanwijzing van de verpleegkundige problemen en middelen en de verpleegkundige diagnoses, de overeenkomst van de gewenste zorg doelen, het type, de hoeveelheid en de frequentie van het noodzakelijke onderhoud maatregelen, en ten slotte de Evaluatie van de geschiktheid en doeltreffendheid van de zorg.

(Heering, 2004)

Doel en doelgroep:

De doelstelling van het onderhoud bezoekt, moet:

  • De uitvoering van de zorg rondes te doen met/voor de patiënt
  • Bespreking van de toestand van de patiënt
  • Detectie van individuele wensen, de tevredenheid van
  • Het maken, bewerken en controleren van de zorg proces van planning en documentatie
  • de technische kant van de zorg door gekwalificeerd verpleegkundig personeel
  • Evaluatie en optimalisatie van de zorg

De doelgroep van het onderhoud bezoeken, de mensen, de zorg voor de zorg zeggen moet.

Randvoorwaarden – structurele eisen:

De volgende voorwaarden moet worden verduidelijkt vóór een onderhoud te bezoeken, en aangepast aan:

  • Ruimtelijk Kader
  • Temporele Kader
  • Menselijke Voorwaarden

De Deelnemende Personen:

  • de Patiënt
  • Referentie persoon/leden (maar niet ter vervanging of ter vervanging van de patiënt – zeg alleen vanuit mijn eigen standpunt)
  • Verpleegkundigen van de directe zorg (primaire verpleegkundige)
  • Station management
  • indien nodig kan een verdere verpleegkundige
  • indien nodig, Directeur van de verpleging
  • indien nodig, medewerkers van andere professionele groepen, als er hangt zorg-relevante Samenwerking
  • indien nodig, stagiairs

Proces en uitvoering:

Redenen voor de uitvoering van een care bezoek:

  • Controle van de onderhoud geschiedenis
  • Veranderen in de zorg van de staat
  • Routine controle in het kader van de kwaliteitszorg
  • Klacht

1.) Oriënterend gesprek

  • Korte presentatie van de Pat.
  • Vergadering van de verpleging geschiedenis, aan de hand van de documentatie van de zorg
  • De focus van de Zorg ward round selecteren

2.) Interactie met de patiënt/verzorger

  • Focus het eerste Gesprek
  • Interactie met de patiënt
  • Een adviserend gesprek over het verpleegkundig proces
  • Doelstellingen en maatregelen, indien mogelijk, de door de Pat.of de met haar verbonden persoon bijgedragen aan

3.) Verslag

  • De nodige maatregelen kunnen worden genomen
  • indien nodig instellen van een datum voor een verdere onderhoud bezoeken

4.) Documentatie en Wijziging van het zorgplan

  • Het maken van de verpleging bezoek Protocol (EDP)
  • Opmerking in het onderhoudsrapport (uitvoering)
  • indien nodig, de zorg planning Review

Hier volgt een lijst van onderwerpen die kunnen worden aangepakt in het kader van een care bezoek:

  • Hoe is de huidige conditie van de patiënt/bewoner?
  • Waren care doelstellingen worden bereikt deels bereikt?
  • Zijn er in de zorg en problemen?
  • Welke middelen zijn beschikbaar?
  • Welke doelen zijn haalbaar/realistisch?
  • Wat zijn de specifieke wensen van de Patiënt/bewoner?
  • De Patiënt/bewoner is in de zorg van gelukkig zijn?
  • Het niveau van de Zorg?

Revalidatie en/of sociale maatregelen:

  • Fysiotherapie
  • Logopedie
  • Ergotherapie/Dagbesteding/Dagopvang
  • Home Health Care
  • Advies over zorg HULPMIDDELEN
  • Thuis Accommodatie/Short-Term Care
  • Follow-Up Behandeling/Genezing/Geriatrie
  • Psychologische Begeleiding/Zorg

Speciale Zorg Situaties

  • Er is decubitus?
  • Zijn andere wonden?
  • Indien Ja, heeft een verbetering van de Status, of erger?
  • De wondverzorging is geschikt?

Waarom is de zorg van een bezoek aan de quality control?

De volgende punten zijn van de zorg ronden en op basis van deze punten, de kwaliteit van de zorg kan zeer goed inschatten en beheersen:

  • regelmatig overleg met opdrachtgevers en verplegend personeel
  • op Basis van het verpleegkundig proces
  • Zorg bezoeken kan de evaluatie en optimalisatie van de kwaliteit ten aanzien van
    • Expertise
    • Geschiktheid
    • Klantgerichtheid
    • Tevredenheid

Voor-en nadelen:

Voordelen:

  • Ondersteuning en verfijning van het verpleegkundig proces
  • verbeterde informatie delen
  • De betrokkenheid van de Cliënt in het zorgproces

Nadelen:

  • De uitvoering, bijvoorbeeld in de mate van temporele/human resources
  • De kwestie van de vertrouwelijkheid en het beroepsgeheim (meer bed kamer)

Bronnen:

  • http://www.konfliktfeld-pflege.de/dateien/text/pflege/pflegevisite.html
  • http://www.hno-pflege.at/pflegevisite.html

Foto door boliston, onder een Creative Commons licentie.

Geef een reactie