De Vouchers zijn altijd een probleem. We hebben de klant kaarten en af en toe mensen ontvangen vouchers als een Bonus, u dannbei ons apotheek kunt inwisselen bij uw volgende aankoop. Dan zijn er nog de vouchers, die zijn te vinden in boeken en tijdschriften (waaronder die van ons). Op döfsten ik vind de vouchers in de openbare Kranten, die kan worden is een belofte die je in de apotheek, iets gratis of voor een patroon op te halen … maar het bedrijf heeft niet de moeite genomen om de kennis van de apotheek over, laat staan het patroon te worden verzonden.
Maar terug naar onze vouchers:
Klant: “als ik iets voor mijn klantenkaart?”
Ik kijk in uw Dossier – eigenlijk moet je al hebt ontvangen van meerdere waardebonnen van ons in de verkoop. “Je krijgt coupons, in feite, moet u hebben al een paar.”
Klant: “ik had nooit!”
Pharmama: “Dit is vreemd. U krijgt geen Bericht van ons?”
Klant: “maar het sorteert mijn man altijd gooit het weg. Dat hij niet als reclame.”
Pharmama (innerlijke facepalm): “Omdat de coupons waren er. Vertel je man dat hij moet niet weg te gooien.”
Klant: “Kan ik een nieuwe?”
Pharmama: “Nee. Het spijt me.”
…
In dezelfde stijl: het winkel-en te Verzamelen.
Klant: “ik heb een coupon thuis.”
Pharmama: “ik moet hem hier, om af te trekken.”
Klant: “Kan ze niet in het Systeem hoeveel te controleren en te doen?”
Pharmama: “Nee. Het spijt me.”
Klant: “Oh. Nou, dan hoeft het niet stoppen.”
…
Nieuwe klant, nieuwe geluk. Soms wel, soms niet.
Ik aan de klant: “Hebt u een klantenkaart?”
Klant: “Ja!”
Hij geeft me het health insurance card.
Pharmama: “nee, ik bedoel een loyalty card – maar ik zoek onder de naam.”
Ik kan niets vinden.
Klant: “Misschien is het ook de naam van mijn vrouw?”
Ik kijk, denk, maar geen Vrouw de eerste naam met de familie naam, met vermelding van de …
Klant: “Ah, mijn vrouw heet …(totaal andere).”
Nog steeds niets. Zo traag het is gênant.
Klant: “Maar ik moet naar huis hebben sommige verzonden naar u!”
Pharmama: “Dan breng je de kaart met de naam die u hebt mij tot nu toe, vind ik niets.”
Klant: “Het was een coupon.”
Ik realiseer me net dat iets.
Pharmama: “In een tijdschrift? Dit betekent niet dat u een klant-kaart.”
Klant: “Maar ik koop altijd hier!”
Pharmama: “Oh, goed . dan is een klant-kaart zou de moeite waard zijn echt iets voor u. Ik presenteer je, oké?”
…