Niet-zo-patiënt-vriendelijke – zelf-bedeling

De moeder met twee kleine kinderen, een van hen loopt (net), een in de kinderwagen, komt in de apotheek.

Moeder: “ik moet de Gel voor de mond, mijn Kleinste heeft een schimmel.”

Pharmama: “ik weet wat je bedoelt, maar dat is een recept.”

Moeder: “de dokter heeft gezegd niets! We waren gisteren op de 6 maanden controle, want hij heeft bepaald dat de schimmel.”

Pharmama: “dat is Waarom hij heeft niet bepaald je van het recept?”

Moeder: “Geen Idee. Misschien heeft hij het vergeten, zei hij, is het, in ieder geval, dat is wat hij nodig heeft.”

Pharmama: “Hmm. Ik kan hem bellen en kijken of hij zal Fax een recept, dan kan ik het je geven. Die dokter was dat?”

U noemde mij een dokter een beetje uit de buurt – in de SD-gebied.

Pharmama: “Ah. Dit is een self-dispensing arts, hij misschien wilde geven aan hen zelf.”

Moeder: “maar dat deed hij niet.”

Pharmama: “ik probeer hem te bellen.”

Ik ben roeping in de praktijk te brengen. Slechts 3 x is bezet, dan krijg ik door. Ik beschrijf de praktijk-assistent (PrA) is mijn zorg.

PrA: “De arts is niet hier deze morgen, ik kan niet van hem vragen. Maar ik kijk in de documenten.”

(Music on hold)

PrA: “Want er is niets in het van de schimmels in de mond. En hij is niet, in de praktijk, dat zou ik kunnen vragen. Nee, onder deze omstandigheden, kan ik niet bevestigen (de Kleine) behoeften. En dan … we hebben de middelen om jezelf hier … slechts een Moment …(wacht muziek) … Ja. Je vertelt de moeder, moet u, als u nodig hebt om weer in contact met ons … best komt ze over te halen!”

Ja, dit werkt met de patiënt-vriendelijke self-bedeling. Ik wil niet te vergeten ook hier geldt weer dat de praktijk net naast. De vrouw woont hier, slechts een paar straten van de apotheek.

Ik breng het niet-zo-vrolijk nieuws is dat ik het niet kan krijgen een recept uit de praktijk, en dat moet je jezelf weer over, want hij wil het geven aan jezelf.

Het is naar verwachting niet erg dol op het idee van een reis met de twee kinderen.

Maar ik heb een oplossing: ik druk op haar ons visitekaartje in de Hand: “Sinds ons Fax nummer is. Ik zou kunnen krijgen een recept van de dokter, maar als u belt vanmiddag, als hij er weer is, dan kunt u hen vertellen dat u kunt Faxen het recept hier. Dan heb ik het kan maken en je hoeft niet om zo ‘ n lange reis.”

De Fax van de arts voor de Mundgel kwam om 14.15. Zonder commentaar.

De moeder heeft het opgepakt en vervolgens op dezelfde dag.

Geef een reactie